I'm a bit happy~ (^_^)


Idag fick jag mina kläder :O jag blev glad över det, blev lite upp piggad men.. jag mår fortfarande dåligt
+ min mamma vägrar skriva på fullmakten.. hon vill inte skriva på den antideprasiva medicinen för att, min mormor som jag bor hos, inte har sagt något att jag inte mår bra... hallå!!! det gjorde vi precis :S
men.. jag har iaf fått mina kläder från bodyline nu :D skit snygga, lägger ut bild på dom sen+ cp modell xD
nu fortsätter jag med japanskan, lycka till! ^^

Koka kora ga suki- jag gillar coca cola
Suki- gilla/r
kirai- ogilla/r
Daisuki- älska
Daikirai- hata
Nani ga suki desu ka?- vad gillar du?
Kore ga suki desu ka?- gillar du den här?
Daikirai da!!- (jag) hatar (dig)!!
Daisuki desu- (jag) älskar (dig)
tegami wo kaku ga suki- jag gillar att skriva brev
kukki ga hoshii- jag vill ha en kaka
kono kukki ga hoshii desu ka?- vill du ha den här kakan?
Sumimasen, ima wa nanji desu ka?- ursäkta, vad är klockan?
ichiji desu- klockan är 1
niji desu- klockan är 2
sanji- klockan är 3
sanji han- halv 4
yonji han- halv 5
hachiji han- halv 9
sanji gofun- 3.o5
sanji juppun- 3.1o
sanji juugofun- 3.15
sanji nijuppun- 3.2o
sanji nijuugofun- 3.25
ima- nu
kyo- idag
kinou- igår
ashita- imorgon
raishuu- nästa vecka
senshuu- förra veckan

ima wa nijuuji juugofun gesu.. eeto... i'm going to sleep now!
mata ne ~ <3
^^


Kommentarer

Vad har du på hjärtat?:

Ditt vackra namn ♥
jag kommer tillbax ♥
E-postadress: (publiceras ej)

Din blogg/Hemsida ♥

Ordet är ditt :p

Trackback
RSS 2.0