Nu börjar jag~


COOLA ÖGON *.*...... Idag har jag ritat och målat krukor hela tiden... emmm...... ja,det var inte det jag skulle säga.. x]
Nu ska jag börja med att skriva all japanska jag kan^^
jag tar en liten bit varje dag!

Konnichiwa-Hej
Ohayo- God morgon [ohayåå]
Ohayo gozaimasu- God morgon (artigt) [ohayåå gozajmass]
Konbanwa- God kväll
Watashi wa (namn) desu- jag är (namn)
Watashi no namae wa (namn) desu- Mitt namn är (namn)
Watashi wa juusansai desu- jag är 13
Watashi wa juuyonsai desu- jag är 14
Watashi wa juugosai desu- jag är 15
Watashi wa Sueedenjin desu- jag är svensk
Watashi wa Nihonjin desu- jag är japan
Watashi wa Itariajin desu- jag är italienare
Sayonara- Hejdå (artigt) [sa-yåånara]
Bai bai- Hejdå (vardagligt)
Mata ne- Vi ses
Mata shita- vi ses imorgon

Bai bai är lånat från engelskans bye bye blablabla... ee... ja xD
det kommer mer imorgon^^
Mata ne<3


Kommentarer
Postat av: Hana-chan

Är det bara jag som dör då jag ser Miku? xD

2009-10-23 @ 19:42:08
URL: http://hanna001.blogg.se/

Vad har du på hjärtat?:

Ditt vackra namn ♥
jag kommer tillbax ♥
E-postadress: (publiceras ej)

Din blogg/Hemsida ♥

Ordet är ditt :p

Trackback
RSS 2.0